ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΗ-ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΣΧΕΣΗ

Όταν μιλάμε για σχέσεις στην ζωή, δεν μπορούμε να μην εντάξουμε ως μία από τις πιο σημαντικές την σχέση πατέρα και κόρης. Αυτή τη μοναδική, περίπλοκη, ιδιαίτερη ξεχωριστή σχέση ανάμεσα σε έναν άνδρα και το ‘’κοριτσάκι’’ του, την ‘’πριγκίπισσα’’ του, όπως αποκαλούν οι περισσότεροι μπαμπάδες!


Είναι ο πρώτος άνδρας που θα σε πάρει αγκαλιά όταν γεννηθείς. Αυτός που θα σε κρατήσει προσπαθώντας να σε κάνει να νιώσεις ασφάλεια και σιγουριά στην αγκαλιά του. Είναι ο ‘’πρώτος έρωτας’’ ενός κοριτσιού, ίσως ο πιο αγνός και παντοτινός ‘’έρωτας’’ που ποτέ δεν θα την προδώσει! Είναι αυτός που θα καθορίσει τις μελλοντικές σχέσεις του κοριτσιού με το άλλο φύλο και θα διαμορφώσει τις επιλογές της ως προς αυτό. Είναι απλά ο άνθρωπος που κάνει την κοπέλα να νιώθει ξεχωριστή, μοναδική και είναι πάντα εκεί για να την προστατεύει.

Σίγουρα ο πρώτος συναισθηματικός δεσμός που δημιουργείται από την πρώτη στιγμής της γέννησης είναι αυτός της μητέρας-παιδιού. Αργότερα, όμως όσο αρχίσει και αναπτύσσεται το παιδί  καταλαβαίνει ότι ένα εξίσου σημαντικό πρόσωπο μέσα στο σπίτι είναι ο πατέρας.Για τα κορίτσια η πατρική φιγούρα μέσα στο σπίτι είναι πέρα από ξεχωριστή και απαραίτητη! Αποτελεί γι’αυτά το σεξουαλικό τους πρότυπο, μέσα από την πατρική φιγούρα θα διαφοροποιηθούν σεξουαλικά μέσω της ανεύρεσης του φύλου. Ανάλογη  της ποιότητας σχέσης που έχει ένα κορίτσι με τον πατέρα της, θα είναι και η ποιότητα των ερωτικών σχέσεων που θα διαμορφώσει στην μετέπειτα ενήλικη ζωή της. Θα αναπτύξει την αυτοεκτίμηση μέσω της εκτίμησης που θα της δείχνει αρχικά ο πατέρας, κάνοντάς την να αισθάνεται μοναδική.

Ο πατέρας με την σειρά του μέσα από τα μάτια της κόρης του κατανοεί καλύτερα την γυναικεία φύση και τους γυναικείους ρόλους που μέχρι τότε μπορεί να αρνιόταν. Νιώθει την ανάγκη να την προστατέψει και να τις δώσει τις σωστές συμβουλές για τους ανθρώπους που μπορεί να την πληγώσουν. Δεν θέλει και δεν αντέχει να πληγώνει κανείς το ‘’κορίτσι του’’. Προσπαθεί να την ελέγχει, παράλληλα όμως θα ήθελε να μην το κάνει για να μη νιώθει καταπίεση το παιδί του.
Σίγουρα, η κάθε σχέση πατέρα και κόρης είναι ξεχωριστή και ο κάθε πατέρας αισθάνεται το άγχος για το αν θα είναι σωστός δίπλα στην κόρη του και αν θα της δώσει όλα τα εφόδια για να είναι ευτυχισμένη.  

Θα μου πεις ότι παραπάνω περιγράφω ένα ιδανικό πατέρα, ενώ υπάρχει και εκείνη η κατηγορία των αλκοολικών, εθισμένων, βίαιων πατεράδων. Τι γίνεται σ'αυτή την περίπτωση? Σίγουρα δεν είναι όλα τόσο μοναδικά όσο περιγράφονται, δεν παύει όμως η σχέση  να επηρεάζει την μετέπειτα ενήλική ζωή του κοριτσιού.Ένα κορίτσι με αλκοολικό πατέρα, θα καταλήξει να παντρευτεί ένα αλκοολικό σύζυγο. Ένα κορίτσι με βίαιο πατέρα, θα καταλήξει να χτυπάει τα παιδιά της όταν γίνει μητέρα. Τίποτα, λοιπόν, δεν είναι τυχαίο.

Το καλύτερο δώρο που μπορεί να προσφέρει ένας μπαμπάς στην κόρη του είναι να την κάνει να πιστέψει στον εαυτό της. Άλλωστε είναι η πρώτη της αγάπη, είναι ο ήρωας της, είναι απλά ο δικός της θεός!


Περπάτησε μαζί μου, μπαμπά.
Περπάτησε μαζί μου, μπαμπά και κράτησε σφιχτά το μικρό μου χέρι.
Έχω τόσα πολλά πράγματα να μάθω που ακόμα δεν καταλαβαίνω.

Μάθε μου πώς να είμαι ασφαλής  από τους καθημερινούς κινδύνους.
Δείξε μου πώς να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ στο σπίτι, στο σχολείο, στις σχέσεις μου, στην ζωή μου!
Κάθε κορίτσι χρειάζεται το χέρι του μπαμπά της για να την καθοδηγεί όσο μεγαλώνει.
Περπάτησε δίπλα μου, μπαμπά.....

Έχουμε ακόμη μακρύ δρόμο να διασχίσουμε.......